سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه ویرایش و نگارش / خانه کتاب

ویرایش مقاله، کتاب، پایان نامه + تولید محتوا پذیرفته می‎‏‌شود. 09191515288 https://b2n.ir/h00299

اعراب‏گذاری در ورد

ساکن: 0250 + Alt (البته به یاد داشته باشید که هم زمان باید کلید  Alt را گرفته و خیلی سریع عدد 0250 را از صفحه اعداد فشار دهید)

فتحه: Shift + A

ضمه: Shift + S

کسره: Shift + D

تشدید ( ّ ): Shift + F

تنوین نصب (اً): Shift + Q

تنوین رفع (اٌ): Shift + W

تنوین جر (اٍ): Shift + E

ویرگول: Shift + T

نقطه ویرگول: Shift + Y

همزه (ء): Shift + M

همزه (أ): Shift + N

همزه (إ):  Shift + B

همزه (ؤ):  Shift + V

های غیرملفوظ: Shift + I یا Shift + Z یا Shift + G

ویرگول وارونه (,):Shift + U


مقدمه
    
امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‏شوند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل»، سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آنها می‏شود، که از جمله می‏توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‏های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‏های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده و... اشاره کرد.
باید توجه داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه‏های IT   نیز فراهم شده است. این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آنها رو به فزونی و تنوع است این امکان را فراهم می‏آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.

وام مشاغل خانگی برای ویراستاران

این وام با سقف 5 میلیون تومان و کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان پرداخت می شود.


راهنما
 -
متقاضیان مشاغل خانگی، لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم‏های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان‏)   را تکمیل  کنند. دستگاه اجرایی ذیربط، فرم‏های تکمیلی را بررسی می‏کنند و در صورت تأیید طرح در دستگاه اجرایی، مجوز لازم، صادر خواهد شد.
-    
فهرست رشته‏های مشاغل خانگی – اطلاعات تعدادی از رشته‏های مشاغل خانگی – فرم ثبت نام متقاضیان  به تفکیک مستقل - تحت پوشش – پشتیبان در سایت وزارت کار و امور اجتماعی  www.irimlsa.irبخش مشاغل خانگی موجود  و قابل مشاهده است.

-
 سؤالات مربوط به هزینه و تسهیلات مورد نیاز فعالیت، صرفاً برای اطلاع از نقطه نظر شما و تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز بر عهده دستگاه‏های اجرایی ذیربط است.

تعاریف
 مشاغل یا کسب و کار خانگی: آن دسته از فعالیت‏هایی است که عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد‏های مسکونی همجوار شکل می‏دهند و به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‏شوند. شاغلان کسب و کار مذکور برای کسب منافع به صورت‏های ذیل فعالیت می‏کنند:
1.    انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی؛
2.    انجام فعالیت مستقل اعم از تأمین مواد اولیه تا عرضه و محصول به خارج از محیط مسکونی؛
3.    انجام فعالیت به صورت تعاونی، اتحادیه و یا مشارکت با بنگاه‏های بالا‏دستی تأمین‏کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار، ترجیحا به صورت کسب و کارخوشه ای؛
 -    
پشتیبان: منظور، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلان خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار (حسب مورد)، مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته‏بندی‏، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.
-
 افراد تحت پوشش: افرادی که متقاضی انجام فعالیت زیرمجموعه یک فرد حقیقی یا حقوقی دیگرند. بدیهی است این موضوع با تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن ارتباطی ندارد و متفاوت است.
 -    
مستقل (خوداشتغالی): نوعی اشتغال  است که فرد می‏تواند با اتکا به توان شخصی، خلاقیت و ابتکار، به شکل خویش‏فرمایی به فعالیت‏های تولیدی و خدماتی بپردازد که در نتیجه، به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار منجر می‏شود.
 -    
کسب و کار مجازی: کسب و کاری است که در آن از اینترنت برای انجام تبلیغات و فروش کالا و خدمات استفاده می‏شود.

ویرایش، یکی از مشاغل خانگی

ویرایش یکی از مشاغلی است که در فهرست مشاغل خانگی ثبت شده است. افرادی که سابقه لازم را دارند می توانند به پایگاه مشاغل خانگی مراجعه و پس از طی مراحل ثبت نام برای دریافت وام، معرفی شوند.همچنین آموزش این کار به افراد تحصیلکرده فامیل و  دیگران آنها را از اشتغالات غیرفرهنگی باز می‏دارد.