سفارش تبلیغ
صبا
خانه ویرایش و نگارش / خانه کتاب
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آموزش ویراستاری غیرحضوری / آموزش ویرایش غیرحضوری

نام دوره: آموزش غیر حضوری ویرایش 

روش ثبت نام

1. پیام تلگرامی به 09107544766

2. پیامک به شماره فوق

3. ارسال پیام به رایانامه Gt.adineh@gmail.com



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» آموزش ویراستاری/ آموزش ویرایش

بازدیدکننده گرامی سلام      

خانه ویرایش و نگارش، خدمات ذیل را ارائه می‌کند:

*********

 آموزش ویراستاری به صورت غیرحضوری

ثبت نام به صورت:

1. ارسال پیامک

2. فرستادن پیام در تلگرام

3. رایانامه

*** رایانامه ***

 gt.adineh@gmail.com

*** همراه ***

09191515288

*********

ارتباط با ما در تلگرام 

Books1397@

 

 



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» خدمات خانه ویرایش و نگارش

 

بازدیدکننده گرامی سلام      

خانه ویرایش و نگارش، خدمات ذیل را ارائه می‌کند:

*********

آموزش غیرحضوری ویراستاری 

ویرایش مقاله، پایان‌نامه و کتاب 

 بازنویسی

 صفحه‌آرایی کتاب، پایان‌نامه، مجله

نمونه‎خوانی

 خلاصه‌نویسی

 ساخت پاورپوینت از مطالب

 تولید و مدیریت محتوای پایگاه‌های مجازی

تدوین جزوات مسابقه‌ای و طراحی پرسش‌نامه


*** رایانامه ***

 gt.adineh@gmail.com

 

*** همراه ***

09191515288



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» انواع ویرایش

ویرایش فنّی یا صوری

 یک‌دست کردن رسم‌الخط کلمات (قواعد و نشانه‌های وصل و فصل)؛

 اصلاح غلط‌های املایی؛

 کنترل پاراگراف‌بندی؛

 اصلاح یا اعمال نشانه‌گذاری‌های متن؛

 یک‌دست کردن ضبط اعلام، اصطلاحات، آوانگاشت آن‌ها در صورت لزوم و آوردن معادل لاتین کلمات؛

 اعمال قواعد عدد نویسی، فرمول‌نویسی، آوانویسی، اعراب‌گذاری و اختصارهای متنی؛

 مشخص کردن حدود نقل‌قول‌ها؛

 

 

ویرایش زبانی یا ساختاری یا ادبی یا نگارشی

 رفع خطاهای دستوری، ساختاری و جمله‌بندی؛

 اصلاح انحراف از زبان معیار و یک‌دست کردن زبان نوشته؛

 ابهام‌زدایی از عبارت‌های نارسا، مبهم، متناقض؛ نامفهوم و عامیانه؛

 انتخاب برابرهای مناسب برای واژگان غیرفارسی، حذف واژگان، تعابیر و اصطلاحات و عبارت‌های تکراری و زائد، عامیانه، ناقص، نارسا، متضاد و متناقض؛

کوتاه کردن جمله‌های طولانی؛

 ساده‌سازی و روان‌سازی متن از نظر جمله‌بندی؛

 گزینش واژگان فارسی و برابرهای مناسب.

 

ویرایش محتوایی

 حذف، کاهش یا تلخیص مطالب تکراری، غیرضروری؛ غیرمستند، مبتذل، نامتعارف، سست و ضعیف؛

 اصلاح، تنظیم و جابه‌جایی مطالب برای انسجام و یک‌دستی نوشتار؛

افزایش برخی نکات فراموش شده، جاافتاده در متن یا پاورقی؛

 مقابله‌ی متن با اصل (در صورت ترجمه یا تصحیح متون کلاسیک)؛

 توضیح، یادآوری یا پیشنهاد ضروری در پاورقی و با ذکر کلمه‌ی ویراستار (با اجازه‌ی مؤلف)؛

بازبینی و تصحیح مطالب نادرست، متناقض و غیرعلمی.



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» چند نکته درباره کتاب کودک

اگر برای کودکان کتاب می‌نویسید، به نکات زیر توجه کنید:

 

1. متن را چند بار برای کودکان مختلف بخوانید. هر کجا اشکالی گرفتند، سعی کنید آن را برطرف کنید.

2. متن را به ویراستار بسپارید تا از مشکلات کار بکاهد.

3. اگر نمی‌خواهید کار را به ویراستار بسپارید،با شکیبایی «متن نهایی» را دو یا سه بار بخوانید که غلط املایی نداشته باشد.

4. یک بار با این نگاه، متن را بخوانید که واژه‌های متن، «یکدست» باشد؛ زیرا یک واژه ممکن است به شکل‏‏‌های مختلفی نوشته شود؛ برای مثال آنها، آن‌ها، آن ها و انها. شما باید این‏گونه واژه‏‌ها را بیابید و همه را به یک صورت، تبدیل کنید.

5. به جای اینکه ده خط مطلب را پشت سر هم بیاورید، هر چند خط را در یک بند(پاراگراف)، بیاورید تا خواننده به آسانی مطلب را پی‏‌گیری کند و خط را گم نکند.

 

درباره تصویرسازی و طراحی کتاب کودک هم به موارد زیر توجه بفرمایید:

 

1. تصاویر و مطالب در حد امکان طوری با هم مخلوط نشوند که خواندن متن، سخت باشد.

2. صفحات مختلف، رنگ‏‌آمیزی متفاوت داشته باشد و همه صفحات، یک رنگ زمینه مشابه هم نداشته باشند؛ چون خسته‏‌کننده می‌شود.

 



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» رشنیق / رشنیغ

رشنیق / رشنیغ

لغت‌نامه دهخدا

 

رشنیق . [ رَ ] (اِ) عامی . غیرسید(مخصوصاً طالب علم غیرسید)« : باید ببینندکه این نعمت در این دیار و بلاد مشترک است از میان مسلمانان و مشرکان و جهودان و مو?منان و موحدان و ملحدان و علویان و رشنیقان و تاجیکان ...». (کتاب النقض 476) (از فرهنگ فارسی معین ).

رشنیغ 

لغت‌نامه دهخدا

رشنیغ. [ رَ ] (اِ) عام . رشنیق . مقابل سید. در قم و اطراف آن گویند: فلان سید است یا رشنیغ. (یادداشت مو?لف ).

 

 

 



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» میوه های قرآنی میوه ها در قرآن

خیار(قثاء)

" و اذ قلتم یا موسی لن نصبر علی طعام واحد فادع لنا ربک یخرج لنا ممّا تنبت الارض من بقلها(سبزی) و قثآئها(خیار) و فومها(سیر) و عدسها و بصلها(پیاز) قال اتستبدلون الّذی هو ادنی بالّذی هو خیر اهبطوا مصراً فانّ لکم ما سالتم و ضربت علیهم الذلّة و المسکنة و باءو بغضب من الله ذلک بانّهم کانوا یکفرون بایات الله و یقتلون النبیین بغیرالحق ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون." (بقره/ 61)

و آن زمان را که گفتید: ای موسی، ما بر یک نوع طعام نتوانیم ساخت از پروردگارت بخواه تا برای ما از آنچه از زمین می روید چون سبزی و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند. موسی گفت: آیا می خواهید آنچه را که برتر است به آنچه فروتر است بدل کنید؛ به شهری باز گردید که در آن جا هر چه خواهید به شما دهند. مقرر شد بر آنها خواری و بیچارگی و خشم خدا را بر خود هموار ساختند و این بدان سبب بود که به آیات خدا کافر شدند و پیامبران را به ناحق کشتند و نافرمانی کردند و تجاوز ورزیدند.

«انار» (رمّان)
انار سه بار در قرآن مطرح شده، یکی در کنار خرما، انگور و زیتون که در آن از انسان‌ ها دعوت شده است به هنگام پدید آمدن و رسیدن انار در آن بنگرند و نشانه‌ های خداوند را ببینند1 ، دیگر بار در کنار خرما و زیتون آمده و از انسان ‌ها خواسته شده از انار استفاده کنند و حق مستمندان را بپردازند و اسراف نکنند2 ، سومین یادآوری انار در قرآن بیان وجود انار در بهشت است.3

«انجیر» (تین)
انجیر یک بار در قرآن کریم مطرح و به آن سوگند یاد شده است4 و به همین دلیل آن سوره به نام سوره انجیر نام‌ گذاری شده است.
«خرما» (رطب)
«درخت خرما» (نخل،نخیل،نخله) کلمه نخل و نخیل در 20 آیه از قرآن کریم آمده است، در هشت آیه نخل به تنهایی ذکر شده و در 12 آیه دیگر در جمع میوه‌ هایی مانند زیتون، انار و انگور، ذکر شده است، افزون بر کلمه نخل نام نوعی درخت خرما به نام (لینه) در سوره «حشر آیه 5» آمده است، از رطب در سوره «مریم آیه 25» نیز یاد شده است، در سوره «نحل آیه 67» نوشیدنی فرآهم شده از خرما به عنوان رزق نیکو یاد شده است، قرآن کریم آدمیان را به اندیشه در خوشه‌ های به هم پیچیده خرما و گونا‌گونی انواع آن فرا خوانده است11، همچنین از انسان‌ها خواسته شده از اسراف و زیاده روی جلوگیری کنند12، قرآن کریم باغ‌ های سر سبز خرما را از آیات الهی ذکر می‌ کند13 و از خرما به عنوان میوه ‌ای بهشتی نام می ‌برد.
«انگور» (عنب)
انگور، به صورت جمع و مفرد (عنب و اعناب) بیش از 10 بار در قرآن کریم آمده است، برای تأمل در پدید آمدن و رسیدن آن5، برای تأمل در یکسان نبودن انگور‌ها از نظر کیفیت6، در جایی دیگر پدید آمدن آن از نشانه ‌های خداوندی معرفی شده است7 ، در آیه‌ ای دیگر شربت پدید آمده از انگور رزق نیکو معرفی شده است8، همچنین مشرکان به پیامبر(ص) می گویند: اگر تو پیامبر خدا هستی چرا باغ انگور نداری9، در جایی دیگر قرآن کریم از ضزب‌ المثلی یاد می‌ کند که شخصی باغ انگوری پر محصول داشت و با غرور فراوان می‌‌ پنداشت هیچ گاه باغش نابود نخواهد شد و سرانجامش چنان شد که دست حسرت بر دست می‌ سایید10.
«زیتون»
نام زیتون 6 بار در قرآن کریم به کار رفته است، یک بار به طور مستقیم به درختی اشاره شده که در کوه سینا می ‌روید و روغن می ‌دهد15، نام این درخت دو بار به تنهایی و پنج بار همراه دیگر میوه‌ ها همچون خرما، انار، انگور و انجیر به کار رفته است. در قرآن کریم رویش درخت زیتون از نشانه‌ های خداوند معرفی شده16 و درخت زیتون مبارک و پر برکت ذکر شده است17، همچنین خداوند به زیتون سوگند یاد کرده است18.


دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» خرید و فروش کتاب دست دوم

خرید و فروش کتب دست دوم

کتابخانه شما را خریداریم

09191515288

خریدار کتابخانه شخصی

 

خرید و فروش کتب دست دوم کنکور

خرید و فروش کتب دست دوم کنکوری

خرید و فروش کتب دست دوم دانشگاهی

خرید و فروش کتب دست دوم هنر و معماری

خرید و فروش کتب دست دوم علوم پایه

خرید و فروش کتب دست دوم پزشکی

خرید و فروش کتب دست دوم ادبیات / ادبی

خرید و فروش کتب دست دوم مجلات

خرید و فروش کتب دست دوم زبانهای خارجی

خرید و فروش کتب دست دوم مدیریت

خرید و فروش کتب دست دوم نجوم و فضا

خرید و فروش کتب دست دوم مذهبی

 

خرید و فروش کتب دست دوم کامپیوتر

خرید و فروش کتاب های دست دوم کنکور

خرید و فروش کتاب های دست دوم کنکوری

خرید و فروش کتاب های دست دوم دانشگاهی

خرید و فروش کتاب های دست دوم هنر و معماری

خرید و فروش کتاب های دست دوم علوم پایه

خرید و فروش کتاب های دست دوم پزشکی

خرید و فروش کتاب های دست دوم ادبیات

خرید و فروش کتاب های دست دوم مجلات

خرید و فروش کتاب های دست دوم زبانهای خارجی

خرید و فروش کتاب های دست دوم مدیریت

خرید و فروش کتاب های دست دوم نجوم و فضا

خرید و فروش کتاب های دست دوم مذهبی

1- آذربایجان شرقی – تبریز – مراغه، مرند و میانه

2- آذربایجان غربی – ارومیه – خوی، میاندوآب و مهاباد

3- اردبیل – اردبیل – پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال

4- اصفهان – اصفهان – کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد

5- البرز – کرج – هشتگرد، نظرآباد و محمدشهر

6- ایلام – ایلام – ایوان، دهلران و آبدانان

7- بوشهر – بندر بوشهر – برازجان، بندر گناوه و خورموج

8- تهران – تهران – اسلام‌شهر، گلستان و قدس

9- چهارمحال و بختیاری – شهرکرد – بروجن، فرخ‌شهر و فارسان

10- خراسان جنوبی – بیرجند – قائن، فردوس و نهبندان

11- خراسان رضوی – مشهد – سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه

12- خراسان شمالی – بجنورد – شیروان، اسفراین و گرمه جاجرم

13- خوزستان – – اهواز – دزفول، آبادان و خرمشهر

14- زنجان – زنجان – ابهر، خرمدره و قیدار

15- سمنان – – سمنان – شاهرود، دامغان و گرمسار

16- سیستان و بلوچستان – زاهدان – زابل، ایرانشهر و چابهار

17- فارس – شیراز – کازرون، جهرم، لار و مرودشت

18- قزوین – قزوین – تاکستان، الوند و اقبالیه

19- قم – قم – قنوات، جعفریه و کهک

20- کردستان – – سنندج – سقز، مریوان و بانه

21- کرمان – کرمان – سیرجان، رفسنجان و جیرفت

22- کرمانشاه – – کرمانشاه – اسلام‌آباد غرب، هرسین و کنگاور

23- کهگیلویه و بویراحمد – یاسوج – دوگنبدان، دهدشت و لیکک

24- گلستان – گرگان – – گنبد کاووس، علی‌آباد کتول و بندر ترکمن

25- گیلان – رشت – بندر انزلی، لاهیجان و لنگرود

26- لرستان – خرم‌آباد – بروجرد، دورود و کوهدشت

27- مازندران – – ساری – بابل، آمل و قائم‌شهر

28- مرکزی – اراک – ساوه، خمین و محلات

29- هرمزگان – – بندرعباس – – میناب، دهبارز و بندر لنگه

30- همدان – همدان – ملایر، نهاوند و تویسرکان

31- یزد – یزد – میبد، اردکان و بافق

خرید و فروش کتاب های دست دوم کامپیوتر



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» ابوالقاسم حالت ملقب به ابوالعینک

ابوالقاسم حالت ملقب به ابوالعینک (1298 - 1371) شاعر، مترجم و طنزپرداز نام‌ دیگر وی ابوالقاسم عبدالله فرد است

وی شاعر سرود پاینده بادا ایران، اولین سرود ملی ایران بعد از انقلاب، (با آهنگ محمد بیگلری‌پور) است.

ابوالقاسم حالت، شاعر، مترجم و محقق توانای معاصر در سال 1298 در تهران به دنیا آمد. وی پس از تحصیلات مقدماتی و متوسطه به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد و تا زمان بازنشستگی در خدمت این سازمان بود.

ابوالقاسم حالت در جوانی به فراگیری زبان‌عربی، پرداخت و از سال 1314 ه. ش به شعر و شاعری روی آورد و به سرایش شعر در قالب کهن و تذکره‌نویسی همت گماشت

دیوان حالت که مشتمل بر قطعات ادبی، مثنوی ها، قصاید، غزلیات و رباعیات است، خود نمایانگر عمق دانش ادبی این محقق است

وی از سال 1317 همکاری خود را با مجله معروف فکاهی توفیق آغاز کرد و بحر طویلهای خود را با امضای هدهد میرزا و اشعارش را با اسامی مستعار خروس لاری، شوخ، فاضل ماب و ابوالعینک به چاپ می‌رساند

علاقه به مسائل دینی سبب شد از سال 1323 هر هفته چند رباعی جدی که ترجمه‌ای از کلمات قصار علی بن ابی‌طالب بود در مجله «آئین اسلام» چاپ کند حالت در ترانه‌سرایی نیز دستی توانا داشت و عموماً این ترانه‌ها در قالب فکاهی، انتقادی علیه وضعیت سیاسی و اجتماعی آن زمان بود. حالت در آن سال‌ها با نشریات امید، تهران مصور و پیام ایرانی نیز همکاری داشت و ملک‌الشعرا بهار او را به کنگره نویسندگان ایران دعوت نمود

حالت در زمینه موسیقی اصیل ایرانی نیز فعالیت داشت و سراینده نخستین سرود جمهوری اسلامی بود

وی پس از انقلاب اسلامی نیز علی‌رغم کهولت سن مدت زمانی نسبتاً طولانی با مجله گل آقا همکاری کرد

از ابوالقاسم حالت آثار ادبی و فرهنگی فراوانی در زمینه‌های طنز، شعر، ادبیات و ترجمه باقی مانده ‌است

وی در سوم آبان سال 1371 بر اثر سکته قلبی درگذشت



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
»» متن شعر محسن کاویانی همایش شعر عاشورایی کنگاو - آپارات

بیزار ز جنگیم ولی مرد جهادیم

دادیم سر و دست ولی باج ندادیم

ما با احدی نیز نداریم سر جنگ

لعنت به بلادی که شد آغازگر جنگ

ما هیچ زمان، حمله نکردیم به جایی

ما مرد دفاعیم ولیکن چه دفاعی

شمشیر عجم منتظر رخصت جنگ است

مکه بشود مرکز ایران، چه قشنگ است

ما منتظر حمله ای از سوی حجازیم

تا بین بقیعش حرمی ناب بسازیم

یا حیدر کرا زند نقش به زودی

بر پرچم سبز عربستان سعودی

صلوات



دیدگاه مخاطبان ()
» <خانه ویرایش> ( ..... )
   1   2   3   4   5      >
»» فهرست یادداشت‏ ها

چند نکته درباره کتاب کودک
رشنیق / رشنیغ
میوه های قرآنی میوه ها در قرآن
خرید و فروش کتاب دست دوم
ابوالقاسم حالت ملقب به ابوالعینک
متن شعر محسن کاویانی همایش شعر عاشورایی کنگاو - آپارات
آرایه های ادبی/نقد ادبی / منابع این چند یادداشت به نقل از ویکی پ
نظریه ادبی/ گونه های ادبی
انواع ادبی
بخشبندی ادبیات بر پایه? شیوه? بیان
تاریخچه ادبیات
تعریف ادبیات
ادب/ ادبیات
تعریف ادبیات
ادبیات
[همه عناوین(78)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 18
>> بازدید دیروز: 50
>> مجموع بازدیدها: 164635
» درباره من

خانه ویرایش و نگارش / خانه کتاب
احمد رمضانی
خانه ویرایش و نگارش 288-1515-0919 gt.adineh@gmail.com 09191515288 https://telegram.me/Books_1397

» فهرست موضوعی یادداشت ‏ها
ویرایش[23] . ویراستار[9] . اساتید ویرایش[7] . ویراستاری[5] . دستور زبان فارسی[4] . ویرایش زبانی-ساختاری[4] . ویرایش فنی(صوری)[4] . نگارش[2] . مشاغل خانگی[2] . دستور خط فارسی[2] . بازنویسی[2] . پانوشت . پاورپوینت . پرورش مطلب . تعریف ادبیات . تعریف دستور خط فارسی . تلخیص کتاب . چاپ . خلاصه نویسی . ارجاع . انواع پاورقی . انواع ویرایش . آموزش . آموزش مجازی . ادبیات در لغت . معاصم . معرفی مرکز . معرفی کتاب . معنای لغت . منابع مطالعاتی ویرایش/ویراستاری . نرخ نامه . نقدکتاب . نمونه خوانی . نیم‌فاصله . دعوت به همکاری . زرتشتی . زردشتی . ساخت پاورپوینت . سیر مطالعاتی ویراستاری/ ویرایش . سیر مطالعاتی ویرایش و درست‌نویسی . ویرایش محتوایی . ویرایش نگارشی . کارمزد . کتاب . کتاب کودک . ویرایش صوری . ویرایش فنی . ویرایش ادبی . ویرایش زبانی . ادبیات فارسی[-3] .
» بایگانی مطالب
کلیات
ویرایش فنّی (ویرایش صوری)
ویرایش زبانی - ساختاری
ویرایش تخصصی(علمی/محتوایی)
معرفی اساتید ویراستاری
معرفی کتاب و پایگاه های فضای مجازی
نقد و نظر-گفتگو
متفرقه

» نماد تارنما


» نشانی دوستان

» صفحات اختصاصی
سرای طنز

» طراح قالب